2012. október 9., kedd

Közösségi csalás

Pénzt érnek a nem létező emberek is

A közösségi oldalakon megjelenő cégek számára egyre fontosabb az ottani népszerűség és ezért bármire képesek.

Nem újdonság, hogy a közösségi oldalakon nem minden regisztrált tag valós személy. Régebben ezeket unatkozó emberek készítették, hogy így más néven, vagy más nevében tevékenykedhessenek. Mostanra ezek a hamis fiókok is fontos szerepet kapnak a gazdasági életben.

A cégek ezt a statisztikájuk javítására alkalmazzák, hiszen jobban néz ki a több ezres követőtábor mint az a pár ember akit ténylegesen érdekel. Természetesen ezzel kapcsolatban megfigyelhető az emberekre jellemző csorda szellem is, mivel ha azt látja valaki, hogy egy oldalt sokan kedvelnek akkor ő is szívesebben fogja követni. Emellett az emberek inkább valóságosnak tartják azt a céget akinek több a követője mint azt akinek kevesebb. Az utóbbi egy nagyon fontos szempont mivel bárki, bármilyen néven regisztrálhat.

Mennyit érnek a hamis felhasználók?
Erre a kérdésre nehéz választ adni, mivel közösségi oldaltól függ. 5-10 dollárért a youtube-on csak pár száz megtekintést lehet venni míg a Twitter-en 40.000 követőt kapunk ugyan ezért az árért.

Mit tesznek a közösségi oldalak ez ellen?
Többnyire semmit, csak a nagyon kiugró esetekben jár bármiféle szankció. A Google a legszigorúbb ezen a téren, mivel náluk fontos szempont a hitelesség.

A közösségi oldalakkal együtt megjelentek az erre a területre szakosodott marketing cégek is. Ezek a cégek nem kevés pénzért ugrásszerű látogatottság növekedést ígérnek. Egy ilyen előadásért 50.000 Ft-ot is elkérhetnek, az oktatásért és egyéb munkákért pedig ennek a többszörösét. Természetesen sok esetben pénzvisszafizetést is vállalnak, de annak fényében, hogy lehetőség van a látogatók megvételére nem lehetünk teljesen biztosak az elért eredmények hitelességében.

Forrás:
Hamis rajongás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése